Laura Benavent 


PLEASE HOLD THE LINE

Es mag sich hier um eine ursprünglichen Linie handeln, und wie man sie durch die Zeit hält. Wartezeiten. Warteschleifen. Sich trotzdem auf Linien verlassen.
Eine Antwort die –noch– nicht kommt.
Erfundene Umrisse, die in der Luft hängen.
Konturen der Selbstbestimmtheit.
Die große Leere antwortet, indem ich sie verbiege, verforme, bestimme.
Diese Arbeiten resultieren von der ewigen Übung mich in sie reinzuhängen,
sie anzunehmen.
Ich übe mich also mit der allgegenwärtigen Leere umzugehen.
Das was ich mache muss ich machen.
Die Welt muss ich mir selbst erklären und rumschieben bis es passt.
Eine ewige Schleife, eine fortlaufende Fahrt.


1. Übung zur Leere 1
2. Übung zur Leere 2
3. Übung zur Leere 3
4. Übung zur Leere 4
5. Übung zur Leere 5
6. Übung zur Leere 6
7. Übung zur Leere 7


PLEASE HOLD THE LINE
PLEASE HOLD THE LINE
PLEASE HOLD THE LINE


LOCATION
berlin, germany 

TITLE 
übungen zur leere 

STATEMENT
“In my work I try to capture the feeling of being surrounded by Allness, yet inevitably separated from it. Divided yet united, abstract yet certain. Specific yet unclassified. Distracted yet hyper-focused. Stills of this dance find home in multiple, heavily blended forms in a constant search for disturbance but also flow within the grid. I see my work as the result of this absolute, sometimes compulsive dance or confrontation with nothingness. A conflict that expresses itself through contrast, relationships, abstracted figuration and codes. A deep need for freedom yet continuity is what makes every work autonomous yet serves as a reference or starting point for the next. My work is a celebration of the endless loop, the deviations from it and its secrets. In it, I decide based on my own references and allow myself to feel the emptiness, to the fullest.”